مارک همیل دربارهٔ او میگوید: «مانهن؟

این فلشبک حول محور ناپدید شدن تیم دریک (Tim Drake)، دومین رابین دنیای Batman: The Animated قیمت لباس عضلانی بتمن Series، میچرخد. انیمیشن بتمن شوخی مرگبار دومین انیمیشن حاضر در لیست ماست. سلامتی فرزند شما بزرگترین هدف ماست. شجاعت معمولاً بزرگترین ویژگی یک قهرمان است. بزرگترین قهرمان تاریخ کیست؟ هیث لجر Heath Ledger در این فیلم بهترین جوکر تاریخ سینما را به تصویر کشید، جوکری پیچیده و در نتیجه کاملا ترسناک. شکی نیست که نمی توانید نام افراد را در تاریخ کشور بیابید. پرونده باز کردن برای این شخصیت به دو سه هزار کلمه محدود نمی شود. خیر. همه این موارد بدون آموزش دیدن به هیچ دردی نمی خورند.

از آنجایی که بتمن قصد دارد ببیند که آیا عزرائیل جانشین شایستهای خواهد بود یا خیر، بازیکن در واقع او را به عنوان یک آواتار آزمایش میکند تا ببیند آیا او واقعا میتواند نقش بتمن را به شکلی رضایتبخش ایفا کند یا خیر. وحشتی که به بازیکن به دلیل کاری که کرده در هنگام “استفاده از اسکنر شبکیه القا میشود، نتیجهی مستقیم عدم شفافیت رابط کاربری است. این بازی بیش از ۱۸ میلیون بازیکن دارد و یکی از موفق ترین بازیهای آنلاین است که برای کنسول پلی استیشن منتشر شده است. عنکبوت. Black Widow یکی از برجسته ترین قاتل ها در کل دنیای مارول است. از طرف دیگر بتمن بارها زخمی و یا ربوده میشود، مورد شکنجه و آزار دشمنان نیز قرار میگیرد و هربار به کمک یکی از دوستان و یا رابینهایش (شاگردان بتمن) نجات پیدا میکند. در انتها نیز پس از پیدا شدن قاتل، هیج چیز به پایان نمی­رسد و سیلی عظیم شهر را در برمی­گیرد. این اتفاق تا زمانی که یک نفر باقی بماند ادامه پیدا خواهد کرد. جوکر دیوانه تر،خندان تر و وحشی تر از همیشه بازگشته و کار را برای شما بسیار سخت خواهد کرد. کریستوفر نولان که با «بتمن آغاز میکند» انتظارها را بالا برده بود، با این فیلم کار را تمام کرد.

از دیگر ویژگیهای مثبت این فیلم میتوان به شخصیتپردازی بسیار خوب شخصیت منفور فیلم، دکتر اختاپوس (با بازی آلفرد مولینا) اشاره کرد. به عبارت دیگر، ارزش یعنی خوب بودن، مثلاً «باحال بودن» را یک صفت خوب محسوب میکنیم؛ بنابراین باحال بودن، بهنوعی، برای ما یک ارزش محسوب میشود. او با ساخت بتمن، حقارتش را کنار گذاشت و این دفعه تصمیم گرفت به جای بی ارزش و حقیر بودن، یک موجود مهم و برتر شود. لنی بی. رابینسون، مردی 51 ساله که به عنوان یک ابرقهرمان واقعی در لباس بتمن شناخته شد، روز یکشنبه در یک حادثه رانندگی کشته شد. اما مسئله اینجاست: ابرقهرمان بودن در واقع غیرقانونی است. واقع بینانه ترین انتقام جو کیست؟ در واقع کمدینها باید با کارهای مختلف همدیگر را بخندانند، اما در این مسابقه کسی حق خندیدن ندارد. با در نظر گرفتن این موضوع، آیا کسی می تواند یک قهرمان باشد؟ از شخصیت پردازی فیلم که بگذریم اتفاقات داستان هم گاهی طبیعی به نظر نمیرسد؛ مثلاً در قراری که “کایل” با مزدوران “بین” گذاشته تا اثر انگشت “وین” را به آنها بدهد، از آنجا که احتمال میداده برای گرفتن دستمزدش به مشکل بربخورد، خلافکارتحت تعقیبی را با خودش آورده و وقتی پولش را نمیدهند به واسطهی استفاده از تلفن وی باعث هجوم خیل کثیری از پلیسان شهر به آن محل میشود که گویا در جستجوی همان خلافکارند.

پیشنهاد ما این است که شما نیز کمی در تخیلات کودک سهیم شوید.می توانید از طریق گوشزد کردن نکات مثبت یک شخصیت کارتونی در حین بازی ، کودکتان را بسمت الگو گرفتن از ویژگی های اخلاقی سازنده هدایت کنید تا تخیلات در مسیر مثبت پیش بروند. خرید کردن لباس مرد عنکبوتی واقعی و بتمن بچه چگونه لباس بتمن را عوض کنیم گانه. به گزارش ایران اکونومیست از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، حکیم در این پیام تاکید کرد: باید از این روزهای مبارک برای متحد کردن ملت عراق در یک گفتمان ملی جامع و یکپارچه کردن همت و مسئولیت در عراق استفاده کنیم. بتمن بعد از اینکه سیر و سلوکی را پشت سر میگذارد به همت رشدی که در وجودش صورت گرفته به ایمان و اعتمادی دست مییابد که خود را از آن زندان رها میکند. ترتیب پخش فیلمها و ساعت پخش آن در خبرهای تکمیلیتر اعلام میشود .در ادامه اطلاعات و خلاصه فیلمهای نورورزی شبکه چهار سیما آمده است. از بازیهای ساخته شده بر پایه بتمن میتوان به لگو بتمن و همچنین سری بازیهای بتمن آرکهام اشاره کرد این بازیها به ترتیب زیر هستند.

در دو فيلم اوليه «مايکل کيتون» در نقش «بروس وين» (بتمن) ايفاي نقش کرد و تيم برتون کارگرداني اين دو فيلم را برعهده داشت در «بتمن براي هميشه»، «وال کيلمر» نقش بروس وين (بتمن) را بازي کرد وکارگرداني اين فيلم برعهده جوئل شوماخر بود. او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد و سپس در فیلمهایی چون فیلم Little Miss Sunshine (2006) و فیلم There Will Be Blood (2007) استعداد خود را ثابت کرد. موزیک متن فیلم را مایکل جاکینو (Michael Giacchino) آهنگساز برنده اسکار و گرمی ساخته است. بیشتر شخصیت پردازیهای فیلم بسیار جا افتاده و حرفهای صورت گرفتهاند؛ مثلاً در مورد کاراکتر خانم “میراندا تیت” که یکی از شرکای شرکت و پروژهی هستهای نجات دنیاست و به شدت عاشق وین (بتمن) است؛ او (که خود به تنهایی سوژهی یک داستان است) با اینکه دیالوگ کمی هم دارد به واسطهی معرفی درست از گذشتهاش، ذکر علایق شخصی، نحوهی تعاملش با دیگران، تبیین انگیزهها و اهدافش در فعل و انفعالات داستان و دیگر پارامترهای اصول شخصیت پردازی، به خوبی در یک کاراکتر کامل و سینمایی ظاهر شده است. به خوبی حرکت دارد و به خصوص در انتقال حس یک لیدر سفسفطهگر بسیار موفق است. روی سینهٔ لباس، علامت خفاش قرار دارد.

مثل دو بتمن قبلی “کریستوفر نولان”، صحنههای اکشن، مبارزات رزمی- نظامی، تشنج و درگیریهای شهری آمیخته به تخیل را به خوبی ایجاد کرده و در استفاده از عناصر سینمایی مثل بازی، نور، تصویر، موسیقی، صدا، طراحی صحنه، لباس، چهره پردازی و جلوههای ویژه به درستی ظاهر شده که این موضوع باعث القای موفق حس فیلم و جذابیت سینمایی آن میشود. چهرهها، دکور و فضاها، موسیقی و طبق معمول اینگونه آثار پرهزینه، تصویربرداری کاملاً حرفهای و دارای تنوع و جلوههای بصری فیلم بسیار مناسب در کنارهم ترکیب شدهاند. ریتم منحصری که در فیلم بارز است به آن جذابیت داده و برای تماشاگر سینماشناس کاملاً گویای خط مشی کارگردانی است که به کمک تدوین، خوب از آب درآمده است.

در ابتدای این فصل شخصیت بروس را مشاهده میکنیم که در حال کار بر روی یک در مخفی است که در زیر عمارت وین قرار دارد و حدس میزدند دفتر کار پدرش باشد و اسرار بسیاری در آن وجود داشته باشد، بنابراین دنبال راهی برای ورود به آن اتاق است. در سیاهچالهی بزرگ و مخوف آن محبس از حقایقی باخبر شده و روی نفس و درونش، کار و خودسازی میکند. در مورد آن فکر کنید: اگر فردا بیرون بروید و شروع به کتک زدن افراد تصادفی کنید، مردم چه واکنشی نشان خواهند داد؟ نکتهی پایانی که در این بخش باید به آن اشاره کرد، اگرچه منحصر به این بازی در چارچوب سری آرکام نیست، وجود رویدادهای تصادفی در بازی است. رابرت پتینسون پس از نقش آفرینی در سری فیلم خون آشامی گرگ و میش، بیشتر به سمت فیلمهای مستقل، کوچکتر و گاهی عجیب متمایل شده است. در فیلم “شوالیهی تاریکی برمیخیزد” مثالهای ملموسی در این راستا مشاهده میشود؛ مثلاً شخصیت پلیس جوان و جستجوگر فیلم (بلیک) در داستان، بسیار ویژه و کامل است و این هم از دیالوگها، هم از افعال، هم از پیشینهای که از او میشنویم (پرورشگاه) و نیز از عکس العملی که در مقابل بتمن، دشمن و دیگران نشان میدهد، به خوبی پیداست؛ اما بازیگری که این نقش را ایفا میکند تا حدی دور از نقش است.

او که در فیلم به خوبی مشخص است اگر دستش به “انرژی هستهای” برسد باعث نابودی و هرج و مرج میشود! براساس اطلاعاتی که در چند ماه اخیر به دست آوردهایم، لباس شوالیه تاریکی در فیلم The Batman که توسط مت ریوز در حال کارگردانی است احتمالا از عناصر گوناگون و متفاوتی بهره میبرد که از چندین منبع داستانهای بتمن نشات میگیرد. چهارده سال پیش، “شوالیه تاریکی” به اندازه یک فیلم کمیک بوک سیاه به نظر می رسید و با اجرای لجر هنوز هم همینطور است. اما به طور کلی، او قرار است در این فیلم از تکنولوژیهای مختلف بتی خود استفاده کند. این افراد به بتمن حمله کرده و این ابرقهرمان بزرگ با آنها به مبارزه می پردازد اما به علت تعداد زیاد قاتلان جغدپوش سرانجام مغلوب شده و آنها موفق می شوند بتمن را دستگیر کنند. یک قهرمان واقعی است مدام به این فکر می کنند که چگونه می توانند اقدام کنند و به دیگران کمک کنند. تخصص و آموزش در کمک به دیگران اغلب افراد را تشویق می کند تا در یک بحران عمل کنند – به جای فرار یا توقف. هدایت ریتم مفهومی فیلم مثلاً در صحنههای فرار بتمن از گودال افسانهای به خوبی مشاهده میشود؛ او سه بار قصد بالا رفتن از دیوارهی گودال را دارد که هربار با ضربآهنگی متفاوت همراه است.

نورپردازیها و طراحیهای صحنه در بسیاری از صحنهها به طرز بسیار خوبی انجام شدهاست و مخاطبان و بخصوص طرفداران بتمن را مجذوب خود میکند. عادل بهطور پیشفرض، شکلات را بهتر از وانیل میداند و هنگامی که آن دختر میخواهد که برای اثبات حرفش دلیلی بیاورد، عادل همان جمله را به شکل دیگر تکرار میکند: شکلات برتر است چون بهترین است. این موضوع که آنهمه پلیس به یکباره برای دستگیری خلافکار به آنجا حملهور شوند اصلاً با منطق آن جامعهای که از گوتام مشاهده میکنیم هماهنگ نیست. به عادل اطمینان خاطر میدهم که اینطور نیست. آنچه درباره آن مطمئن هستیم، آن است که بتمن مت ریوز بدون شک متفاوتترین بتمنی است که تا امروز سینما به خودش دیده و تلاشهای او میتواند به یک عنوان تحسینبرانگیز تبدیل شود.

وزن این اکشن فیگور 207 گرم و قد آن 23 سانتی متر است. با این حال هیچوقت هیچ فیلم ابرقهرمانی دیگری نتوانست به پای این فیلم برسد. این فیلم که در ابتدا قرار بود همزمان با قسمت اول آن فیلمبرداری شود، مشکلات داخلی زیادی داشت. او قصد داشت که با دزدیدن ثروت و نفوذ بروس وین، نسخه مخصوص به خودش را از شهر گاتهام بسازد. صرف نظر از نقاط ضعفی که به واسطهی برگهای برندهی سینمای هالیوود از لحاظ امکانات و تخصص هنری، پوشیده شده، فیلم بتمن5 از آغاز، کاراکتری را به رخ میکشد که از لحاظ کیفیت هنری، شاکلهی کاملی دارد. داستان را میشود کاملاً روی الگوی ساختار فیلمنامه منطبق دانست؛ به علاوهی شاخ و برگهای مفید متعدد و شبه داستانهایی که به ماجرای اصلی پیوند خوردهاند. «Tim Burton» همچون فیلم قبلی کارگردان اثر است و «Michael Keaton» نیز شخصیت بتمن را بازی میکند. در کل، این فیلم بیش از هرعاملی از کارگردان تأثیر گرفته و در راستای پیام ظاهری فیلم که همان خودسازی بتمن و دوستانش باشد به چشم میخورد. شاید هم نشانگر این بود که کری فوکنگا این فیلم را از فیلمهای سبک مدرن قبلی جدا کرده و قصد دارد به عصر گذشته جیمز باند در زمان ایفای نقش شان کانری در لباس جیمزباند باز گردد.