نایب رئیس مجلس: تمرکز پزشکان متخصص در کلانشهرها به دور از عدالت است

وی گفت: قبل از انقلاب حدود ۱۲هزار پزشک داشتیم اما در حال حاضر ۱۶۰ هزار پزشک در کشور وجود دارد، در گذشته پزشکان هندی و بنگلادشی در کشور طبابت می‌کردند اما الان اینگونه نیست.

در این نظارت میدانی، مدیرعامل شهرک های صنعتی، معاون سازمان ایمیدرو و معاون نوسازی مدارس کشور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی کردند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84946002/%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%AA%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AA

وی عنوان کرد: ایران اسلامی دشمنانی دارد اما این سوال مهمی است که آیا گروهک. تروریستی منافقین که ۱۷ هزار نفر را به شهادت رسانده اند به فکر ملت ایران هستند؟

بر اساس گزارش دریافتی ایرنا، علی نیکزاد پنجشنبه در سفر به استان فارس و در آیین کلنگ زنی بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شهرستان کوار در عین حال افزود: ناگفته نماند تحول عظیمی در توزیع نرم افزار و سخت افزار پزشکی داشته ایم مثلا در ساخت بیمارستان و تجهیزات پزشکی فوق العاده عمل کرده ایم.

وی اظهار کرد: چند کار اساسی از جمله تامین آب شرب و کشاورزی از سد کوار، احداث بیمارستان و نوسازی مدارس  را در سفر استانی به فارس، پیگیری می شود.

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از زمانی که امام خمینی (ره) حکومت اسلامی را مستقر کرد شیطنت هایی از سوی خارجی ها و برخی افراد در داخل کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این جنایتکاران اصلا نمی توانند در رابطه با مسائل ایران اسلامی اظهارنظر کنند. قطعا در کشور مشکل اقتصادی وجود دارد و منکر این موضوع نیستیم که ان‌شاءالله با همت وزارتخانه‌ها و مسئولان چنین موضوعاتی مرتفع خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر از سد در حال احداث و شرکت فولاد شهرستان کوار بازدید کرد.

وی در ادامه به پیشرفت های کشور در حوزه پزشکی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: در حقیقت، سرانه پزشک نسبت به جمعیت ما پنج و نیم برابر شده است.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح پنجشنبه ۲۶ آبان ماه به منظور نظارت میدانی از چندین پروژه شهرستان کوار با استقبال مسئولان وارد فرودگاه شیراز شد.

نیکزاد در ادامه به تامین اعتبار برای احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی کوار اشاره کرد و گفت: بودجه استانی که در اختیار مسئولان است مجزا بوده و ما باید از بودجه های متمرکزی که در اختیار وزرا، معاونین وزرا و … است در جهت برطرف کردن مشکلات استان ها استفاده کنیم و بنده نیز در حد توان پیگیری هایی را برای اختصاص اعتبار به احداث این بیمارستان انجام دهم.

نیکزاد افزود: استکبار به دنبال سلطه گری است و می خواهد ما تحت سلطه آن‌ها قرار بگیریم. شما نگاه کنید استکبار ۱۳ هزار کیلومتر را می پیماید و به سوریه و یمن و برخی از کشورهای دیگر منطقه تجاوز می کند و همچنین اعلام می نماید جمهوری اسلامی ایران هم باید تابع ما باشد اما ایران اسلامی با صراحت اعلام کرده نه ظلم می پذیرد و نه ظلم می کند.