هوشمند سازی ساختمان چیست کاربرد و مزایای خانه هوشمند بسپار ® رسانه صنعت ساختمان

دسته ی اول سیستم های تولید برودت تراکمی که دارای کمپرسور هستند و شامل چیلرهای تراکمی آب/هوا خنک، یونیت بیرونی دستگاه های اسپلیت/داکتد اسپلیت/وی آر اف و کندانسینگ یونیت باشند. یونیت بیرونی این سیستم شامل کمپرسور، کندانسور و فن و در برخی مواقع شیر انبساط یا لوله مویین تشکیل شده است. این ادوات معمولا با نام های آژیر و چراغ های چشمک زن (فلاشر یا استروب) در سیستم های اعلام حریق مورد استفاده قرار می گیرند.

تا زمان شکل گیری کامل فضای مجازی ، جایی که انسان ها ، رایانه ها و اشیاء هوشمند به هم پیوسته اند ، اهمیت مثبت آن هرگز قابل درک نخواهد بود. این فرآیند را می توان ادغام اینترنت اشیاء و سیستم های شبکه موجود از جمله رایانش ابری ، اینترنت ، تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی و صنعتی دانست . حالا تصور کنید به محض رسیدن به محل سکونت خود ، تمام این اتفاقات بصورت اتوماتیک انجام شود . تجهیزات توزیع هوا وابسته به سیستم های توضیح داده شده در موارد قبل هستند.

دسته ی سوم سیستم های تولید برودت با روش احتراق و تراکم است که با نام GHP شناخته شده اند ولی در بازار ایران بنا به شرایط سخت تعمیرات و نگهداری محبوب و مقبول واقع نگردیده است. این شستی دارای دو نوع المان شکننده شیشه ای و المان انعطاف پذیر (طلقی) است. در این سامانه دستگاه ها در یک مدار حلقه (لوپ) به یکدیگر متصل می گردند که تعداد این حلقه ها بسته به نیاز متفاوت است و به طور معمول تا ۱۲۶ دستگاه در هر حلقه را پشتیبانی می‌کند. در این مدل، دسترسی به اطلاعات براساس مسئولیت ها به نقش های سازمانی تعلق می گیرد. همچنین می توان از سوئیچ های مغناطیسی (رید سوئیچ) در کنار درها و پنجره ها بهره گرفت. لحظه ای که در یا پنجره ای باز شود، این سوییچ ها عمل کرده و هر زمان هشداری به وجود آید زنگ هشدار به کار می افتد و کاربر به وسیله صفحه نمایش گیرنده در جریان آن قرار می گیرد.

  • به عنوان مثال هر چقدر تکنولوژی بکار رفته در ساختمان انعطاف پذیرتر باید و به تغییرات در ساختمان و نوآوری تکنولوژی بهتر پاسخ دهد ارزش افزوده بیشتری را برای مالکان ساختمان به ارمغان خواهد آورد.
  • به عنوان مثال این سناریو می تواند به صورت کنار رفتن پرده ها، روشن شدن چای ساز یا قوه ساز، روشن شدن تستر، پخش شدن موزیک ملایم، گرم شدن آب حمام و غیره تنظیم شود.
  • در این سامانه دستگاه ها در یک مدار حلقه (لوپ) به یکدیگر متصل می گردند که تعداد این حلقه ها بسته به نیاز متفاوت است و به طور معمول تا ۱۲۶ دستگاه در هر حلقه را پشتیبانی می‌کند.
  • روند هوشمند سازی ساختمان این امکان را فراهم کرده است که فناوری های متفاوت به کار رفته در ساختمان، بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و توسط یک سیستم مرکزی کنترل شوند.
  • علاوه بر این می‌توان با استفاده از تجهیزات حفاظتی، امنیت ساختمان را کنترل کرد.
چراغ های محوطه بیرون منزل به مدت چند دقیقه، تا زمان ترک منزل توسط فرد روشن شده و سپس خاموش می شوند. در زیر به چند نمونه ساختمان هوشمند با کاربری های مختلف اشاره می کنیم تا درک بهتری نسبت به این گونه ساختمان ها حاصل شود. تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد. ما در آموزشگاه فن آموزان کیفیت دوره های مجازی خود و خدمات ارائه شده توسط استادان را به اشکال زیر تضمین میکنیم.

همچنین سیستم کنترل مرکزی امکان اعمال تغییرات در بخش های مختلف ساختمان را در هر نقطه ای از دنیا از طریق اینترنت فراهم می سازد. کنترل کننده در طرح ها و مدل های مختلف تابلویی، صفحه نمایش و یا کلیدهای مولتی قابل خریداری و تهیه است. آنچه که در انتخاب روش آن تعیین کننده بوده، پروتکل مورد استفاده برای هماهنگی با سایر تجهیزات و قیمت سیستم هوشمند سازی ساختمان است. کنترل شدت روشنایی و رنگ نور، ساده ترین انواع قابلیت هایی هستند که در ساختمان ها به واسطه هوشمند سازی سیستم های روشنایی ساختمان فراهم می شوند. متناسب با نیاز و هزینه مورد نظر کارفرما برای قیمت هوشمندسازی ساختمان ، کنترل از راه دور روشنایی با استفاده از تلفن همراه، تعریف برنامه زمان بندی برای روشنایی فضاهای مختلف، استفاده از سنسورهای حرکتی برای روشنایی در زمان حضور و … کلیدهای هوشمند با داشتن ماژول های مخصوص، به عنوان رابط، این امکان را به کاربر می دهند تا کنترل هوشمند ساختمانهای مختلف را به دست بگیرند.

استاندارد S-BUS در خانه هوشمند (بی ام اس BMS)

هوشمند سازی ساختمان چیست کاربرد و مزایای خانه هوشمند بسپار ® رسانه صنعت ساختمان

در نتیجه در هر کجای دنیا، به وسیله تلفن همراه خود می‌توانید ساختمان هوشمند خود را تحت نظر داشته باشید. به عبارت دیگر، بهره بردن از مزایای هوشمند سازی ساختمان محدود به مکان فیزیکی شما نیست. سیستم اعلان حریق به صورت خودکار تأثیری بر عملکرد سیستم تهویه ندارد و ….

در فرایند هوشمند سازی ساختمان ها تلاش می شود که با استفاده از علم الکترونیک و نرم افزار، خطاهای انسانی، مصرف انرژی و دغدغه های روزمره افراد کاهش خانه هوشمند آکو پیدا کنند. یک خانه هوشمند از برنامه های از پیش تعیین شده خود استفاده کرده و در شرایط مختلف تصمیمات دقیقی برای تجهیزات ساختمان می گیرد. در واقع با حذف کلیدهای سنتی مکانیکی و جایگزینی آنها با یک پنل لمسی مرکزی که به کلیه تجهیزات ساختمان دسترسی دارد، امکان مدیریت بخش های مختلف ساختمان به صورت هوشمند فراهم خواهد شد. در هوشمندسازی ساختمان ها اجرای سیستم های سرمایشی و گرمایشی در دو نوع مرکزی نظیر بویلر ، چیلر ، پمپ ، برج خنک کننده و …

انواع توپولوژی knx در هوشمند سازی ساختمان

این سیستم خطای کمتری نسبت به انسان دارد و باعث کاهش خطای انسانی می‌شود. همانطور که گفته شد سیستم هوشمند ساختمان BMS با توجه به شرایط بخش‌های مختلف ساختمان را کنترل می‌کند. امروزه درگاه های مختلفی وجود دارد که انواع سیستم های تهویه مطبوع را به سیستم های اتوماسیون خانگی و BMS (سیستم مدیریت ساختمان)، برای کنترل و نظارت متمرکز و عدم نیاز به خرید سیستم های پیچیده و گران قیمت، متصل می کنند. علاوه بر این، این نوع درگاه ها برای عملیات کنترل از راه دور تمام اجزای داخلی سیستم های تهویه مطبوع از طریق اینترنت و با بهره گیری از یک رابط کاربری ساده مناسب‌اند.

در واقع در روش سیم کشی برق خانه هوشمند، تمام مصرف کننده ها از ماژول های (رله های) هوشمند واقع در تابلو برق هوشمند تغذیه و کنترل می شوند و نیازی نیست برای هر مصرف کننده یک کلید نصب شود. در ضمن لازم به یادآوری است که در سیم کشی خانه هوشمند، سیم کشی پریز و روشنایی جدا از یکدیگر انجام می شوند. به شما یا می دهیم بردهای هوشمند ساختمان را بتوانید با توجه به نیاز هر پروژه ای طراحی کرده و بسازید تا با قیمت رقابتی و مناسب به مشتریان خود عرضه کنید (ویژه دوره پیشرفته هوشمند سازی). در این دوره یاد میگیرید از ساده ترین بردهای الکترونیک تا پیشرفته ترین آنها مانند بردهای قابل کنترل از طریق SMS، بلوتوث، WiFi و … را طراحی، ساخته و برنامه نویسی کنید و از آنها در پروژه های هوشمند سازی ساختمان استفاده کنید. امروزه قسمتی از هوشمند سازی به نام DIY وجود دارند که با توجه به نیازهای خاص یک پروژه می توان این تجهیزات را ساخته و در پروژه ها استفاده کنید. در این دوره شما با ساخت بردهای هوشمند ساختمان و برنامه ریزی آنها آشنا می شوید.

در حالی که این دو اصطلاح گاهی به جای هم به کار می روند و ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، اما در واقع در بعضی موارد تفاوت هایی دارند. امکان استفاده از لوازم پرمصرف در زمان‌های پیک وجود نداشته باشد (یا مدت استفاده از وسیله (مثلاً تلفن) محدود باشد). تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکتمرکز کنترل ایرانبه شماره ثبت ۵۲۶۹۰ می باشد.