این الگوریتم تقریبا هر روز در تعداد بسیار بالایی از رتبه های کلمات کلیدی تغییرات ایجاد می کند تا هم کاربر با وبسایت های جدید آشنا شود و هم کیفیت محتوای وبسایت ها تخمین زده شود. الگوریتم دسته ای از کد است که موتور های جستجو مانند گوگل از آن برای مقاصد گوناگونی از جمله رتبه بندی وبسایت ها، بهبود تجربه کاربر، سرعت بیشتر جستجو و … استفاده می کنند. موتور های جستجویی مانند گوگل هر روز آپدیت هایی الگوریتمی را تجربه می کنند و بطور متوسط هر چند ماه یکبار آپدیت هایی در هسته الگوریتم خود ایجاد می کنند.
آکادمی دی ام روم در محتوایی جامع به محتوای باکیفیت از نظر گوگل پرداخته است که حتما پیشنهاد میکنیم مطالعه این مقاله ارزشمند را از دست ندهید. همانطور که در مقدمه مقاله بیان شد، SERP مخفف Search Engine Results Page میباشد که به صفحهای نتایج جستجو اشاره میکند. در صورتی که رقابت برای رتبه در یک کلمه کلیدی زیاد باشد، هر سایتی که هزینه بالاتری را پرداخت کند در جایگاه بالاتری ظاهر خواهد شد.
پژوهشی در استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو برای توسعه وب سایت های بزرگ
ایندکسها شامل تمام اطلاعاتی هستند که موتورهای جستجو قادر به جمع آوری آنها از وب سایتها بودهاند. اگر محتوای سایتی در ایندکس موتورهای جستجو نباشد، کاربران قادر به پیداکردن و دستیابی به آن نخواهند بود. Indexing یا ایندکس کردن، به فرآیند اضافه کردن صفحات وب به موتورهای جستجو اطلاق میشود. به بیان دیگر، ایندکس کردن به جمعآوری محتواهایی که در روند پروسه Crawling پیدا میشوند، گفته میشود. محتویات موجود در صفحات ایندکس شده، میتوانند در صفحه نتایج جستجو برای جستجوهای مرتبط به نمایش درآیند.
- اگر به هر دلیلی این کار به درستی انجام نپذیرد بنابراین نمی توانند سایت شما را ایندکس و رتبه دهی کنند.
- همانطور که گفته شد، سئو مقولهای عظیم و گسترده است که پر است از پیچیدگیهایی که لازمه درک آنها تجربه شخصی و دانش فراوان و به روز است.
- وقتی رباتها میخواهند صفحههایی از سایت را بررسی کنند، اول فایل Robots.txt را میخوانند.
کاملترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین
هر چند دانشی که در این کتاب پیدا میکنید، در بسیاری از موقعیتهای دیگر هم به کمکتان میآید و شما را از سردرگمی نجات میدهد. امنیت وبسایت نیز یکی از بخشهای بسیار مهم در سئو فنی محسوب میشود. امن ساختن وبسایت علاوه بر دور نگه داشتن آن از کامنتهای اسپم و پلاگینهای ناامن، شامل استفاده از پروتکل HTTPS به جای HTTP میشود. از روشهای کاربردی برای تولید محتوای قابل اشتراکگذاری میتوان موارد زیر را نام برد. استفاده از یک ساختار مشخص از کد (وبسایت اسکیما) در صفحات سایت که توسط گوگل نمایش داده می شود. ریچ اسنیپت ها تنوع بالایی دارند و شامل FAQ Schema (سوالات متداول) Rating Review (امتیاز محصولات) و … هستند.
لینک کانونیکال به طور ساده به معنای ریدایرکت URL ها برای موتورهای جستجو و نه کاربران است. این گونه موتورهای جستجو نسخه ای از URL یک محتوا را در نتایج جستجو به نمایش می گذارند که به عنوان لینک کانونیکال ذکر شده است. از جمله این فاکتورها می توان به استفاده صحیح از کلمات کلیدی، سرعت بارگذاری وب سایت، زمان حضورکاربران در وب سایت، تعداد بک لینک ها، نمایش صحیح وب سایت در دستگاه های موبایل و غیره اشاره کرد. Above the Fold محتوایی است که قبل از آن که کاربر صفحه را اسکرول کند، روی یک وبسایت قابل مشاهده است. همانطور که میدانید، روزنامهها از وسط تا شدهاند و فقط نیمه بالایی آنها قابل مشاهده است؛ یعنی نیمه بالای تا.
برای یافتن کلمات کلیدی مناسب، ابتدا باید مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی خود را مشخص کنید. پس از ایجاد پرسونای مشتری، به عللاقهمندیها، مشکلات، زبان مورد استفاده و محصولات مورد علاقه آنها در کسب و کارهای رقیب فکر کنید و فهرستی اولیه از کلمات کلیدی احتمالی تهیه کنید. سپس، درباره میزان جستجو و رقابت این کلمات کلیدی تحقیق کنید تا بهترین گزینهها را بیابید.
Alt Text چیست و چرا اهمیت زیادی در سئو دارد؟
اهمیت این صفحات به دلیل جلوگیری از ایندکس صفحات فقیر و بدون محتوا، بسیار بالا است. برای جلوگیری از مشاهده زیاد این کد وضعیت، هاست و شرکتی که از آن این خدمات را دریافت می کنید، مجددا بررسی کنید. در سال 2016 گوگل با به روز رسانی هسته الگوریتم پنگوئن عملا به پنالتی کردن مزارع لینک (Link Farm) پرداخت. 2008- گوگل سیستم Google Suggest (دیگران نیز جستجو کردند) را به صفحات خود اضافه کرد.