وی در ادامه تاکید کرد: موضوع اسقاط خودرو از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد. نمیشود ما اسقاط خودرو نداشته باشیم و روز به روز به تعداد خودروها اضافه شود. آنگاه بحث آلایندگی هوا و ناترازی بنزین چگونه حل خواهد شد؟
منبع: https://www.irna.ir/news/85512420/%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A2%D8%A6%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%BA-%D8%B4%D9%88%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C
به گزارش ایرنا، علی نیکزاد در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص واردات خودروهای کارکرده علیرغم پیگیریهای متعدد نظارتی مجلس هنوز آییننامه مرتبط با واردات این خودروها توسط دولت ابلاغ نشده است و دلیل آن نیز کمبود منابع ارزی اعلام میشود.
وی با بیان این که ما انتظار داریم به این موضوع رسیدگی شود، اظهار داشت: لازم است ارتقای فناوری در بخش خودرو را شاهد باشیم و راهکار آن نیز اعتماد به شرکتهای دانشبنیان داخلی است. باید شرکتهای دانشبنیان با شرکتهای خودروسازی بزرگ کار کنند تا شاهد انتقال تکنولوژی به این حوزه باشیم.
وی ادامه داد: اصلاح ساز و کار قیمتگذاری خودرو از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود، اکنون هم خودروساز ناراضی است و هم مردم ناراضی هستند، از سویی دیگر اجرای تعهد خودروسازان است، آنان باید به تعهدات خود پایبند بوده و سر موعد خودروها را تحویل دهند.
نیکزاد افزود: اولویت داشتن خودروهای برقی و هیبریدی موضوعی است که باید وزارت صمت با کمیسیون صنایع بررسی کنند و در این موضوع و همافزایی داشته باشند.