قالیباف: باید علت فوت مهسا امینی بصورت رسمی و روشن اعلام شود

رییس قوه مقننه خاطر نشان کرد: مهمترین و اساسی ترین عنصر بعد از سنت های الهی، مردم بودند که این قدرت را تولید کردند و باور کردند و امروز این جزیره امن و صلح آرامش را در کشور برقرار کرده‌اند؛ باید بدانیم هیچ حکمرانی بدون مردم امکان پذیر نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دفاع مقدس از اندیشه ها و باورهایی دفاع می‌کردیم که ریشه در مکتب قرآن و اهل بیت(ع) داشت، افزود: از هویت کشور و سرزمینی دفاع می کردیم که همیشه در آن وحدانیت، توحید و مکتب اهل بیت(ع) بوده است. از عزت مسلمین دفاع کردیم و باعث احیای مجدد اسلام و مبانی دین شدیم و سنت های الهی را در این مقطع زمانی زنده کردیم. دشمن گمان میکرد این نظام در یک هفته و یا یک ماه فرو بپاشد اما روزبه‌روز مستحکم تر شد.

وی ادامه داد: باید در مقابل فتنه هایی که با نگاه از هم پاشیدگی و مبارزه با اساس انقلاب می‌کنند، بایستیم و به معنای واقعی در خدمت مردم باشیم. دسته‌بندی‌های بیخود نکنیم و دوگانگی های بیخود نسازیم. به گونه ای عمل کنیم که همه در سایه نظام جمهوری اسلامی قانونمند و آزادانه حرکت کنند و همه در بُعد مادی و معنوی به پیش برویم و بر مشکلات فائق شویم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان طرقبه شاندیز افزود: این خواست دشمن است تا مردم را مقابل هم قرار دهد. اساس نظام، مردم هستند؛ دشمن هم انسجام و سرمایه اجتماعی را هدف گرفته است، هر کس که کمک کند مردم را مقابل هم قرار دهد اشتباه بزرگی کرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این قدرت محصول رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و امام(ره) است. این ملت و مردم با هر گرایش و سلیقه ای که دارند در روزهای سخت پای کار بوده‌اند و همراهی کردند. کنش گری خلاقانه داشتیم که این قدرت تولید شد.

وی گفت: قدرت نظام اسلامی به مردم و باور مردم است که تولید قدرت برای جمهوری اسلامی می کند، اگر همه چیز داشته باشیم اما مردم را نداشته باشیم چیزی نداریم. رضایت مردم تبلور رضایت عینی خداوند است و هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین مردم در تولید قدرت شود.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: این فرهنگ دفاع مقدس و آرمان‌های شهدا و خواست مردم و رهبری و رابطه بین امام(ره) و امت است. هر تعبیر دیگری جز این نسبتی با افکار امام و خواسته رهبری و مردم ندارد. به سمت ابزار می‌رویم، اما تکیه گاه اصلی ما ابزارها نیستند، تکیه گاه اصلی ما سنت های الهی و مردم است.

سرهنگ باقر مهدیان طرقبه ،رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان طرقبه شاندیز در گفتگو با ایرنا گفت: این شهرستان با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۵۰۰ شهید و ۴۰ جانباز بالای ۲۵ درصد در راه انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور تقدیم کرده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84899605/%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%81-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%81%D9%88%D8%AA-%D9%85%D9%87%D8%B3%D8%A7-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D9%88%D8%AF

به گزارش ایرنا، در آیین “تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس طرقبه و شاندیز ” که با حضور ۶۰۰ نفر از رزمندگان دفاع مقدس و خانواده شهدای این شهرستان برگزار شد، از خانواده سرداران شهید جمعی ، محمودیان گیلاسی و افشاریان و از شش رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس شهرستان طرقبه شاندیز تجلیل شد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قراین و شواهد نشان می‌دهد بعد از حادثه فوت مهسا امینی که اتفاق افتاد، دشمن با یک آمادگی بر بستر این موضوع سوار شد و به میدان آمد و هم علیه تمامیت نظام و امنیت مردم اقدام کرد. کسانی که به قصد براندازی به میدان آمدند غصه هیچکس را نمی‌خورند.

دفاع مقدس یک فرهنگ است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه نباید اجازه دهد که دوقطبی های ساختگی دشمنان، مردم را به این سمت و سو سوق دهد.

وی ادامه داد: باید هم سازوکارهایی که به کار می گیریم مردمی باشد و هم خروجی های آن سازوکار به نفع مردم باشد، اگر ساز و کاری ایجاد کنیم که مردمی نباشد، هر آنچه خروجی بدهد که به نفع مردم نباشد هرگز قدرت، امنیت، آسایش و آرامش برای کشور برقرار نخواهد کرد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس تنها یک پدیده تاریخی نیست بلکه باید باور کنیم که یک فرهنگ است. انقلاب اسلامی را فرهنگ دفاع مقدس در کشور عمر بخشید و تداوم داد سرمایه و همبستگی اجتماعی ما ریشه در فرهنگ در دفاع مقدس دارد. این فرهنگ قابل اشاعه و انتقال و باعث رشد و بالندگی است.

وی اظهار داشت: می‌توان اعتراض کرد، اما باید صف خود را از بدخواهان نظام و مردم جدا کرد. امروز حفظ نظام جمهوری اسلامی الویت دارد و وحدت مردم و یکپارچگی و انسجام، فلسفه پیروزی و شکل گیری انقلاب و دفاع مقدس است.

وی افزود: در دفاع مقدس همه خوش‌بین بودیم و همه به امید آینده بودیم و مطمئن بودیم که پیروزی در یک قدمی ما است و هیچ موقع ناامید نشدیم؛ ناامیدی را فرهنگ شیطانی و امید را فرهنگ الهی و برخاسته از قرآن می‌دانستیم.

قالیباف ادامه داد: اگر در حوزه های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی دچار چالش هستیم به این دلیل است که از فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ انقلاب و سنت های الهی و اعتماد به مردم فاصله گرفته‌ایم که دچار این چالش شده ایم.

وی با بیان اینکه امروز کشورهای مختلف آسیای غربی و اوراسیا درگیر جنگ و ناامنی است، اما ایران اسلامی جزیره ثبات، آرامش و صلح است. صلح فقط در سایه قدرت امکان پذیر است. اگر قدرت نباشد صلح و آرامش نیست و قدرت است که صلح و آرامش را برای کشور به ارمغان آورده است. امروز موشکهایی ساختیم که بیش از ۵ ماخ سرعت دارد.

وی گفت:  آنها به دنبال اهداف دشمن هستند و طبیعی است که باید با چنین رفتارهایی مقتدرانه برخورد شود. هیچ چیز نباید امنیت مردم و موجودیت نظام را لطمه بزند. خواست دشمن در لطمه به نظام است.

وی با بیان اینکه منکر معضلات سخت اقتصادی که داریم نیستیم، افزود: اگر با فرهنگ دفاع مقدس به میدان آمده بودیم، امروز دچار این مشکلات نبودیم.

قالیباف بیان کرد: اگر جبهه مقاومت را می‌بینیم و هژمونی نظام استکباری و رژیم نامشروع صهیونیست را به خطر انداخته و این رژیم کودک کش را به رسمیت نشناخته و نمی شناسد ناشی از انتقال فرهنگ دفاع مقدس است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان کرد: انقلاب نوپای اسلامی در همان آغاز راه با یک جنگ همه جانبه و تهدایدات مختلف داخلی و خارجی مواجه شد، اما دشمن به اهداف خود نرسید و ما به همه موفقیت هایی که مدنظر انقلاب، نظام، مردم و امام(ره) بود، رسیدیم.

قالیباف گفت: همین فرهنگ است که ما را در شمار ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه قدرت تکنیک و تاکتیک نظامی و بازدارندگی در مقابل قدرت‌های بزرگ قرار داده است، اینها سرمایه اجتماعی ما است و آثار مهمی است که ما را به موفقیت می رساند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دفاع مقدس نبود ارتش آزموده و فرهنگ بسیج و سپاه نداشتیم. در دفاع مقدس بهترین بهره وری در استفاده از منابع را داشتیم و فرهنگ قناعت در جامعه ما شکل گرفت که با قناعت زندگی کنیم.

قالیباف با بیان اینکه باور ما این است که مردم بتوانند نقد آزادانه داشته باشند و اعتراض کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران اعلام کردند که حرف و اعتراض خود را بیان کرده در عین حال صف خود را از دشمن جدا کنید. مسوولان هم باید به اعتراض کارگران رسیدگی کنند و این کار نیز انجام شد.