واکنش مجلس به آشوب‌ها: سیلی ملت به معاندان نظام/ ناخالصی‌ها از طلای ناب انقلاب جدا شدند

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: پیشرفت‌های چشمگیر زن ایرانی در همه سطوح آنچنان خیره کننده بود که نقاب دیکتاتوری اربابان نظام سلطه را انداخت، انقلاب زنان را متوجه الگویی نوظهور ساخت که با حفظ کرامت و منزلت هم می‌توان در میادین مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و ورزشی نقش آفرینی کرد و در مقابل فرهنگ الحادی غرب که زن را عروسک دست ساز کارتل‌های اقتصادی می‌دانند.

حسین گودرزی:ملت ایران با دشمن شناسی دقیق، سیلی دیگری بر معاندان زدند

موسی غضنفرآبادی در تذکر شفاهی خود گفت: مردم عزیز و بزرگوار ایران اسلامی از این فتنه و اغتشاشات اخیر غصه‌دار و نگران شدند که با این همه هیاهو و جو تبلیغاتی گسترده امپراطوری دروغ‌پرداز دشمن و خشونت و بی‌رحمی اغتشاشگران و ناامن کردن کسب و کار و تهدید مردم و حمایت برخی از چهره‌های شناخته شده چه بر سر انقلاب و ایران خواهد آمد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس، بیان کرد: حضور مقتدرانه رییس جمهور در سازمان ملل و جلوگیری از تحریف جایگاه شهید سلیمانی و قدم زدن عزتمندانه ایشان از محل اجلاسیه تا محل اقامت و ده‌ها عملکرد مثبت دیگر دشمنان را عصبانی کرده است، آنها می‌خواند درماندگی خود را در مقابل ایران، با ایجاد اغتشاش جبران نمایند اما زهی خیال باطل؛ چراغی را که ایزد برفروزد هرآنکس پف کن ریشه اش بسوزد.  

تذکر احمد محرم زاده یخفروزان و ۳۴ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم برخورد قاطع با بنگاه‌های اقتصادی که در فتنه اخیر علیه امنیت ملی اقدام کرده‌اند.

نماینده مردم میانه در مجلس ادامه داد: نکته حائز اهمیت کار ویژه دشمن در این ماجرا بود که با آمادگی و برنامه ریزی قبلی و پشتیبانی همه جانبه اغتشاشگران خود را نشان داد و به فرمایش مقام معظم رهبری فوت این خانم جوان و مباحث مربوط به حجاب و مسائل زنان صرفا بهانه بود.

وی در ادامه با اشاره به دشمن شناسی در جامعه تصریح کرد: اگر دشمن شناسی در جامعه نهادینه می‌شد، جوانان ما به آسانی مفتون شعار زن، زندگی، آزادی منافقین و وزیر حمل و نقل اسرائیل غاصب و مرده خواران سیاسی داخلی نمی‌شدند.

احمد راستینه: ندا آقاسلطان در فتنه ۸۸ و مهسا امینی در این روزها، رمز شورش علیه جمهوریت و معنویت بودند

سید مرتضی حسینی هم در تذکر شفاهی ضمن ابراز تاسف نسبت به مرگ  مهسا امینی گفت: امروز متاسفانه برخی خواص جامعه با عجله و خطای شناختی از ابعاد پیدا و پنهان قضیه شروع به موضع گیری و لفاظی علیه پلیس و ارکان امنیتی و اجتماعی نظام کردند.

نماینده مردم بیرجند یادآور شد: فضای مجازی اگر از ابتدا رها نمی‌بود و مدیریت می‌شد و این سلاح شیمیایی را جدی می‌گرفتیم، نوجوانان ۱۵ ساله ما تبدیل به لقمه چرب اغتشاشگران نمی‌شدند، من از دادستان محترم کل کشور که هفته پیش با انتقاد از مسئولان گفتند؛ کاش آن زمان که مقام معظم رهبری بحث مقابله با تهاجم فرهنگی در فصای مجازی را مطرح کردند و ایجاد شبکه ملی اطلاعات را مورد تاکید قرار داده بودند، اقدام می‌کردیم.

وی افزود: دیدید ناخالصی‌های صدا و سیما، دانشگاه‌ها، مدارس و ورزشکارها و حتی مجلس را؛ هر چند جزئی و اندک اما شیئی متعفن و گندیده فضای بزرگی را بد بو می‌کند و نمی‌گذارد بوی خوش حق به مشام برسد. انقلابی که به فرموده امام راحل و عظیم‌الشأن برای انقلاب بزرگ مهدی موعود (عج) است باید خالص، معطر و جان افزا برای آن عزیز در راه باشد.

وی تصریح کرد: در این جاده تکامل آنکه حرکت می کند انسان است و عمل به این ایده ایران اسلامی را به الگوی موفق از بستر سازی برای رشد جامعه زنان تبدیل کرد. به گونه‌ای که افزایش امید به زندگی در میان زنان در این چهل سال از ۵۷سال به ۷۸سال ارتقاء یافت.

 نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حادثه درگذشت دختر جوان ایرانی همه ما را متأثر و متألم کرده و موجی از غم و اندوه بر دل ها نشاند، گفت: این غم و اندوه ها موجب اعتراضات و اعتراضات نیز موجب اغتشاشات شد و بی تردید در هنگامه آشوب و بی ثباتی، جریانات خارجی با دمیدن در آتش اعتراضات و جهت دهی مطلوب خود می پردازند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: جریان نفوذی که رهبری عزیز سال‌ها قبل اشاره دادند و مورد توجه جدی مسئولین قرار نگرفت نفوذ در حوزه، دانشگاه، صدا و سیما، آموزش و پرورش، نفوذ در مراکز مهم نظامی و امنیتی، نفوذ در گلوگاه های مهم اقتصادی، نفوذ در سازمان‌های هنری و ورزشی، نفوذ در مسئولیت‌ها مهم و کلیدی. اگر حمایت صورت نگیرد هر روز شاهد حجم بیشتر از خیانت‌ها، کم کاری‌ها و ناکارآمدی‌ها و خسارت‌ها در کشور مظلوم اما مقتدر ایران هستیم.

غضنفرآبادی اضافه کرد: مردم و مسئولین از این حادثه باید نهایت استفاده از بنمایند، باید ماهیت باقی نفوذی‌ها مشخص شود، باید در انتخاب مدیران در همه عرصه‌ها هوشیاری به خرج دهیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران اضافه کرد: آنها صرفا با جمهوری اسلامی ایران موافق نیستند بلکه با ایران اسلامی مقتدر و توانمند مخالف هستند و با ایران مستقل مخالف هستند. امنیت ایران اسلامی و ملت ایران همواره در اولویت اصلی نظام قرار داشته و با تقدیم هزاران شهید دوران دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای مدافع حرم و در رأس آنها سردار پرافتخار مبارزه با تروریسم جهانی سردار سلیمانی این امنیت را در جهان به منصه ظهور رسانده است.

نماینده مردم بم در مجلس ادامه داد: بر اساس آیه ۱۷ سوریه مبارکه رعد این جوشش و غلیان انقلاب است تا طلای ناب انقلاب اسلامی را یک بار دیگر از ناخالصی‌ها جدا کند. دیدید که چه ناخالصی‌هایی جدا شد که باورتان نمی‌شد اما با ظاهرسازی در گوشه‌ دل شما جا کرده و امروز منفور شدند.

سیداحمد رسولی نژاد نیز در نطق میان دستور خود گفت: اگر با عوامل اصلی فتنه ۸۸ برخورد قاطع می‌شد، امروز مسببین وضع موجود یعنی کسانی که در ۴۳ سال پس از انقلاب ۳۴ سال زمام امور را در دست داشتند و مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نتیجه حضور این جریان نفوذی، غرب گرا و غرب زده،  لیبرالی و صاحبان ثروت های چند صدهزار میلیاردی است، این گونه وقیحانه و بی‌شرمانه با معاندین این کشور و استکبار جهانی همصدا نمی‌شدند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته پشتیبانی مردم عزیز و فداکاری نیروهای جان برکف نظام و همچنین صحبت های جامع و روشنگرانه و وزین رهبر انقلاب خط بطلانی بر اغتشاشگری و آشوب طلبی بود.

احمد راستینه هفشجانی در نطق میان دستور خود با اشاره به نقش والای زن در ایران اسلامی گفت: نقطه تاریخی تقابل حق و باطل این واقعیت را از خلقت آدم تا ظهور نبی خاتم به تصویر می‌کشد که شیاطین جن و انس برای به زانو در آوردن انسانیت همواره به دنبال ایجاد تفرقه و تنها کردن آدمی هستند. بی شک انبیأ و اولیا برای خوشبخت کردن انسان‌ها همواره به دنبال هماهنگ کرد دل‌های مردم است.

علی بابایی کارنامی: باطن دشمنان توطئه و ایجاد اغتشاش و نابود کردن امنیت کشور است

تذکر ابراهیم رضایی نماینده دشتستان و ۳۶ نفر از نمایندگان به وزرای ارتباطات، اطلاعات، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور: لزوم برخورد قاطع با بنگاه‌های اقتصادی که در فتنه اخیر علیه امنیت ملی اقدام کرده‌اند.

علی بابایی کارنامی نیز در نطق میان دستور خود گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی ۴۲ سال اخیر همواره به عناوین مختلف از سوی دشمنان خارجی و ایادی آنها در منطقه و سرسپردگان آنها در داخل مورد تهدید قرار گرفته اما به فضل الهی، رهبری امام راحل(ره)، جانشین برحق ایشان و جانفشانی و ایثارگری ملت قهرمان ایران اسلامی در مقابل این تهدیدات همواره سرافراز و پیروز بوده است.

سید مرتضی حسینی: برخی خواص با خطای شناختی علیه پلیس موضع گیری کردند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تضعیف حاکمیت، تضعیف امنیت است، اظهار کرد: تهییج دانشگاه‌ها، جوانان و سوءاستفاده از عواطف و احساسات پاک آنها، هدف برنامه ریزی شده آمریکا و ایادی آنها به ویژه رژیم جعلی صهیونیستی است که باید در برابر آ هوشیار بوده و یکپارچه و متحد ایستادگی شود.

بابایی کارنامی در ادامه با بیان اینکه دشمنان سالیان سال با تحریم‌های بی رحمانه و ضدحقوق بشری خود سفره مردم را هدف قرار داده و حتی به کودکان مبتلا به بیماری های صعب العلاج هم رحم نکرده و تحریم‌های دارویی کردند تا ملت را مقابل دولت قرار دهند، عنوان کرد: حال با وقاحت تمام با مرگ دختر ایرانی قصد بر هم زدن امنیت ایران را دارند. همانگونه که رهبری فرمودند این کارها نشان دهنده باطن دشمنان ماست؛ آن دشمنی که در اظهارات دیپلماسی می‌گوید قصد تهاجم به ایران را نداریم. قصد تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران را نداریم و با شما دشمنی نداریم و با ملت ایران موافقیم اما باطن آن چیزی است که مشاهده می کنید. باطن آنها توطئه و ایجاد اغتشاش و نابود کردن امنیت کشور و تحریک هیجان کسانی است که ممکن است با این هیجان وسط خیابان بیایند.

وی خاطرنشان کرد: فتنه امروز به دنبال تحریف واقعیت‌ها است جای مدعی و بدهکار در حوزه زنان عوض شده است لذا از رئیس جمهور محترم تقاضا دارم به همه بخش‌های فرهنگی دستور دهد با تیکه بر ضرورت اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با تمرکز بر فرهنگسازی مبتنی بر اقناع سازی حرکت کند.

وی با اشاره به نقش زنان پس از انقلاب بیان کرد: افزایش نسبت پزشکان متخصص زن از ۱۵ درصد به ۴۰ درصد فوق تخصص از ۹ درصد به ۳۰درصد نشان دهنده احترام نظام اسلامی به جایگاه زن است. فدراسیون های فعال ورزشی در حوزه بانوان از یک درصد به ۴۹درصد و افزایش مدال های کسب شده توسط زنان نشان دهنده نقش زن در جامعه اسلامی است.

این نماینده  مردم در مجلس  خاطر نشان کرد: کور باد چشمان ما که بخواهیم برنامه‌هایی را تماشا کنیم که مجریان آن انسان‌های پست و بی‌ارزشی باشند که خیمه شیطان را بر خیمه امام زمان (عج) ترجیح بدهند. پرچم ما غرور مردانه است، خار چشمان دزد بیگانه است، دل به نور امید باید داد، پای پرچم، شهید باید داد.

وی ادامه داد: همین بینش بود که موجب شد زنان کشور سهم بزرگی در انقلاب و موفقیت های آن داشته باشند و تا امروز نیز تداوم دارد، بر خلاف فرهنگ غربی که دیکتاتوران کروات زده و شیک زن را به عنوان ابزار هوسرانی و ویترین فروشگاه‌هایشان استفاده می‌کنند و به اسم آزادی زندگی آنها را به لجن کشیده‌اند.

غضنفرآبادی:فتنه اخیر ناخالصی‌ها را از طلای ناب انقلاب اسلامی جدا کرد

حسین خسروی :مسئولان ناآرامی‌های اخیر را آسیب شناسی کنند

وی خاطرنشان کرد: برای هر جنسی خصوصیات و فطرت و ویژگی های آن جنس ارزش است و هویت اسلامی این است که زن باوجود حفظ فطرت و خصوصیات خود در میدان علم،معنویت و سیاست پیشروی کند.این آنچنان برای غرب درناک بود که به‌دنبال فرصت هایی بود تا اصل نظام را از رمز و راز این عزت و سربلندی بزداید.

سیداحمد رسولی نژاد: برخی از ویلاهای دماوند، محل دعوت مردم به آشوب بودند

نمایندگان در تذکرات کتبی خواستار برخورد قاطع با بنگاه‌های اقتصادی که در فتنه اخیر علیه امنیت ملی اقدام کرده‌اند، شدند

وی با اشاره به وقایع اخیر کشور اظهار داشت: در فتنه ۸۸ ندا آقاسلطان و در این روزها مهسا امینی رمز شورش علیه جمهوریت و حالا علیه معنویت است، جمهوریتی که با معنویت زن مسلمان ایرانی را بر تارک جامعه بشریت نشاند.

راستینه افزود: آنروز که پهلوی دوم به تبعیت از پدرش در مصاحبه با خانم اوریانا فالاچی خبرنگار ایتالیایی در مورد زن‌ گفت: “در زندگی یک فرد زن به حساب نمی‌آید مگر وقتی زیبا و دلربا باشد و خصوصیات زنانه خود را حفظ کرده باشد. در مقابل  امام خامنه‌ای فرمودند: “زن پیش خدای متعال مثل مرد است در طی مراتب معنوی و الهی بین این دو جنس هیچ تفاوتی نیست.

حسینی‌پور : به جریان نفوذی که رهبری تذکر داده بودند، توجه نشد

نماینده مردم شهرکرد در مجلس تاکید کرد: روزهایی که گذشت، فتنه ای ظهور کرد که عده‌ای اسم زن را رمز آشوب و اغتشاش کردند و نظام اسلامی و متهم ساختند،در حالی‌که با ظهور جمهوری اسلامی زن عفیف و نجیب ایرانی از دیکتاتوری پهلوی نجات یافت و به برکت اندیشه اصیل اسلامی پیشقدم این تجلیل بزرگ امام راحل بود که با تمام وجود برای زن ایرانی مسلمان ارزش و احترام قائل بود.

تذکر حسین محمدصالح دارانی نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و ۲۸ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم برخورد قاطع با عوامل هنجارشکن.


منبع: https://www.irna.ir/news/84910256/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D8%B4%D9%88%D8%A8-%D9%87%D8%A7-%D8%B3%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%85%D9%84%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%B5%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2

حسین گودرزی در جلسه علنی امروز و در تذکر شفاهی خود گفت: احساس امنیت و آرامش، اساس توسعه اقتصادی، ماندگاری سرمایه گذاران، احیای صنایع و ایجاد اشتغال در کشور است.

حسین خسروی اسفزار در نطق میان دستور خود  گفت: اغتشاشات اخیر یک از صحنه‌های مهم عبرت آمیزی مردم و مسئولان است مشروط به اینکه مصداق ما أَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ نباشند، عظمت اربعین و پیشرفت‌های متنوع ایران اسلامی به ویژه در یکسال گذشته  نظیر عضویت رسمی در  پیمان شانگ‌های، ارتباط موثر با همسایگان و شرطی نکردن اقتصاد، مهار کرونا و حل نسبی مشکل آب شرب در بسیاری مناطق، تصفیه بدهی دولت سابق، واریز بخشی از درآمد دولت به صندوق توسعه ملی بر خلاف مدعیان کاربلد که نه تنها نتوانستند این عمل منطقی را انجام دهند بلکه بیشترین برداشت را از صندوق توسعه داشتند امید افرین است.

وی ادامه داد: آسیب شناسی  ناآرامی‌های اخیر و علاج آن اولویت مهم مسئولان محترم است به راستی اگر در آموزش و پرورش بعد پرورشی غلبه پیدا می‌کرد و مفاهیم دینی و اخلاقی نظیر علو اسلام محتوای قران کریم و سیره نورانی ائمه(ع)،  استقامت،  صداقت،  اخلاص و دوری از پایمالی حقوق دیگران مصونیت حجاب نه محدودیت و بالاترین واژه‌ای به خداوند امر به معرف و نهی از منکر در جامعه نهادینه می‌شد برخی از فرزندان دهه هشتادی این مرز و بوم به راحتی در دام اغتشاشگران قرار نمی گرفتند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس افزود: برخی از این افراد از محل ویلاهای مجلل و گرانقیمتشان در شهرستان دماوند، با شبکه های ضدانقلاب و ضدایرانی خارج از کشور مصاحبه کرده و مردم را به شورش و آشوب و تخریب  اموال عمومی دعوت کرده‌اند.

وی افزود: دولتمردان دولت‌های غربی با آمریکا و اروپا و برخی زمامداران تحت حمایت آنها به بیان مطالبی بی ربط پرداخته و به صورت علنی از اغتشاشات همه جانبه حمایت همه جانبه کردند و با تمام قوای رسانه ای اقتصادی و سیاسی خود وارد میدان شدند و تنها به مقصود خود یعنی تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمدند و از هر تنشی در ایران خوشحال شده و از آنها حمایت می کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی روز چهارشنبه (۲۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، سیدناصرحسینی‌پور در نطق میان دستور خود گفت: در ابتدای قرن ۲۱ و بعد از حادثه ۱۱ سپتامر ۲۰۰۱ دکترین مقابله با وحدت امت اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دو راهبرد عملیاتی مسلمان علیه مسلمانان و ایرانیان شروع کرده اند که هدف اصلی آن ایجاد نفرت از دین و مذهب، نفرت از ارزش ها و آرمان‌های اسلامی، نفرت از حاکمیت اسلامی و ولایت بود. اما حقیقت این است که درخت تنومند و ریشه دار جمهوری اسلامی تحت زعامت رهبری حکیم و فرزانه، بصیر اما صبور محکمتر و هوشمندتر از آن است که در دام چنین دکترین‌ها و راهبردها و راهکنش های شیطانی گرفتار شود. هفته وحدت فرصت مناسب است که برای شکست فتنه های دشمنان و منافقان، این تهدیدها  به فرصت تبدیل شود.

تذکر علی اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان و ۳۴ نفر از نمایندگان به وزرای ارتباطات، اطلاعات، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور: لزوم برخورد قاطع با بنگاه‌های اقتصادی که در فتنه اخیر علیه امنیت ملی اقدام کرده‌اند. همچنین تذکر به رئیس جمهور: لزوم توجه به وضعیت حقوق بازنشستگان با توجه به تورم موجود و رسیدگی به معیشت حداقلی آنها.

نماینده مردم گچساران، باشت در مجلس ادامه داد: حمایت قانونی و عملی از ستون های اقتدار و امنیت آفرین جمهوری اسلامی ایران همچون نیروی انتظامی تکلیفی قانونی و وظیفه انسانی و مدنی است که ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به آن اهتمام جدی داشته باشیم، خنثی سازی جنگ استراتژیست‌ها و اتاق‌های فکر آمریکایی و صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران تنها در پیاده سازی و اجرای راهبردهای همچون افزایش خدمات اجتماعی و عمومی، رویکرد شایسته سالاری در جذب و به خدمت گرفتن نیروهای جوان، متعهد و متخصص از همه اقشار و اقوام در مسئولیت های مهم خدمت رسانی، توسعه و تعمیق گفتگوهای مسئله محور میان نسل های جمعیت و جنسی کشور، نظارت کارآمدتر و سازنده تر بر نهادهای و سازمان های اجرایی، آسیب شناسی و رفع آسیب های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در موضوعاتی که سرمایه اجتماعی کشور را با خطرات و تهدیدهای جدی مبتلا می سازد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس تصریح کرد: ملت ایران با دشمن شناسی دقیق خود، سیلی دیگری بر گونه شوم دشمنان و بیگانگان زدند، لذا باید هر چه سریعتر محدودیت فضای مجازی برای احیای مشاغل و تبادل اطلاعات رفع شود. چنانچه هیچ جامعه ای همانند ملت، دین و انقلاب ما پیام نو و قابل پذیرش برای عرضه در فضای مجازی و جهانی ندارد.