پرده رومن چیست و همه چیز که باید درباره این پرده دانست بهمراه مقاله آموزش دوخت پرده رومن

تمام اطلاعاتی که هنگام خرید و استفاده از این مدل پرده باید داشته باشید را در اختیار شما گذاشته ایم تا به بهترین شکل ممکن بتوانید دکوراسیون داخلی خود را تکمیل کنید. این روز ها شما می توانید برای به روز کردن دکوراسیون منزل خود از انواع پرده ها استفاده کنید که پرده رومن می تواند انتخاب بسیار مناسبی و کم هزینه ای باشد. پرده رومن که نام دیگر آن رومی می باشد که این نام از شهر رم ایتالیا گرفته شده است در نوع خود مدرن و به لحاظ مکانیزم حرکت همانند پرده شید رول می باشد. پرده رومن (رومی)چیست؟ مزایای آن کدام است؟ انواع مدل رومن پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه در سال 2022 به همراه عکس و قیمت در این مقاله از سبک مدرن.

  • انواع میله پرده، میله پرده سنتی، لوکس، مدرن، کافه، میله فلزی ساده، دوتایی، تزئینی، چرخشی، مخفی و غیره به همراه عکس و قیمت در این مقاله از سایت سبک مدرن ارائه می شود.
  • نوع دکوراسیون، ابعاد پنجره، جنس پارچه، رنگ پارچه، نوع دوخت و مکانیزم حرکتی پرده رومن از عوامل مؤثر در انتخاب آن هستند که باید مورد بررسی قرار گیرد.
  • همان طور که می دانید هماهنگ کردن طرح پرده با مبلمان یکی از راه های جلوه بخشیدن به دکوراسیون نشیمن شماست، و باعث قشنگ تر شدن فضای خانه می شود.
  • همچنین شما می توانید مشخص نمایید که چه امکانات و قابلیت هایی را می خواهید برای پرده ویستاپرده داشته باشید.
  • اگر فرزند کوچک و یا حیوان خانگی دارید، خانه پرده به شما توصیه می‌کند که حتما یکبار از این پرده‌ها استفاده کنید.

در دوخت آن از دو لایه پارچه استفاده شده و به همین سبب نیازی به آستر نیست. اگر از قبل حساب کاربری دارید میتوانید وارد شوید درغیر اینصورت میتوانید از قسمت ثبت نام عضو شوید. در برخی از موارد نیز از پرده های توری در کنار این پرده ها برای تزئینات استفاده می شود. استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی دیجی پارکت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. علاوه بر مواردی که ذکر شد، این نوع جدید از پرده، مزایای دیگه ای هم داره که در ادامه ذکر می کنیم. بر اساس عرض پنجره شما ساخته می شود و برای پنجره یا منازل دیگرتان احتمالا قابل استفاده نخواهد بود.

اگر شما هم به دنبال راهنمای نصب صحیح پرده پانچ هستید، تا آخر این مقاله با وبلاگ پرده سبک مدرن همراه باشید. در این مقاله از وبلاگ دکوراسیون داخلی، قصد داریم مراحل نصب والان پرده را به صورت کامل آموزش دهیم. این ویژگی برای خانه های کوچک و اتاق خواب و آشپزخانه هایی که با کمبود فضا و همچنین نور و روشنایی طبیعی مواجه می باشند یک مزیت مهم به شمار می رود. این تفاوت ها نه تنها در طرح و رنگ پارچه های بدون آستر به کار رفته در پرده می باشد، بلکه در ظاهر و ساختار نیز مشاهده می گردد.

روحیه افراد خردسال بیشتر تحت تاثیر رنگ‌ها قرار می‌گیرد به همین دلیل مطالعه روان‌شناسی رنگ می‌تواند کمک بزرگی به شما کند. پرده‌های رومن می‌تواند با دکور داخلی اتاق کودک شما هماهنگی بهتری پیدا کند و و با بزرگ شدن فرزندان می‌توانید طرح آن‌ها را عوض کنید. پرده رومی تقریبا در بیشتر کشور های دنیا شناخته شده است و در ایران هم طرفداران زیادی دارد. در این مقاله بسیار کامل و جامع قصد داریم تا به معرفی و بررسی انواع پرده رومن بپردازیم .

کاربرد پرده رومن برای اتاق خواب:

قبل از اینکه پرده را سفارش دهید باید به این نکته توجه داشته باشید که می‌خواهید پرده تا چه قسمتی از پنجره را در بر بگیرد ،تا پایین پنجره یا از سقف تا کف زمین. به سبب وجود دو لایه پارچه و ساختار یکدست در دوخت آن، دید اطراف به داخل کاملا کنترل می شود. استفاده از پرده رومن در رستوران و کافی شاپ ها حس خوبی را برای مشتری فراهم می کند و آرامش بیشتری به فضا می بخشد . بهتر است که پارچه ای که انتخاب میکنید هماهنگ با رنگ و جنس پارچه ی مبلمان باشد. این پرده، بر خلاف سبک و ساده بودنش، قابلیت های خوب و کلیدی رو در اختیار شما قرار میده. نام گذاری این پرده به دلیل الهام گرفتن آن از سبک پرده­های روم باستان بوده و به همین دلیل است که معمولا از آن به عنوان پرده ای سلطنتی و کلاسیک یاد می­‌شود.

پرده رومن (رومی)چیست؟ مزایای آن کدام است؟بله، پرده رومن با قابلیت ­های منحصر به فردی مانند امکان تنظیم نور ورودی برای پوشش کامل پنجره و حفظ حریم خصوصی انتخابی شیک و هوشمندانه است. با تنظیم ارتفاع پرده به صورت عمودی، نور وارد شده به داخل نیز کنترل شده و از گزینه­‌های مناسب برای پرده اتاق خواب می‌­باشد. نوع دوخت پرده رومن موجب شده تا مقدار پارچه کمتری نسبت به مدل­‌های چین­دار مصرف شود. علاوه بر این عدم وجود مواردی مثل آستری و سرب در این پرده موجب شده است که قیمت پرده­‌های رومن مقرون به صرفه گردد.

مزایای پرده رومن

به همین دلیل بسیاری از افراد که قصد دارند خودشان دوخت پرده را انجام دهند از خریدن این مدل صرف نظر می‌کنند. در دوخت رومن اگر یک سانتی متر از عرض پارچه اشتباه دوخته شود ، هنگام جمع کردن پرده به صورت کج و نا مرتب قرار می‌گیرد. پرده های رومن در دو مدل شید رومن ( شید رومی ) و رومن معمولی ساخته می‌شود. تفاوت این دو مدل در نحوه ایستایی پارچه هنگام جمع شدن و مکانیزم حرکتی آن ها است. پارچه رومن معمولی هنگام جمع شدن به صورت پله پله و منظم بوده و طبق سلیقه خودمان می‌توانیم هنگام دوخت فاصله بین این پله ها را بیشتر یا کمتر کنیم. همچنین ریل رومن استفاده شده در این مدل به صورت دستی یا برقی است.

به طور مثال نوع پارچه انتخابی شما برای این نوع پرده‌ها می‌توانند در کم یا پر نورکردن محیط تاثیرگذار باشد. همچنین شما می‌توانید در ساعات مختلف روز مقدار جریان نور ورودی را کنترل کنید و به راحتی نور بیشتر یا کمتر، از محیط بیرون دریافت کنید. این قابلیت پرده‌های رومن برای افرادی که روف گاردن دارند بسیار موثر است چون می‌توانند میزان نوررسانی به گیاهان را تنظیم کنند.

مانند تمام تجهیزات و وسایل موجود در خانه، هر یک از انواع پرده رومن نیز دارای مزایا و معایب خاصی می باشد که پرده برقی در ادامه به معرفی آنها خواهد پرداخت. اما این نکته را در نظر داشته باشید که در پارچه هایی با طرح و نقش بزرگ مانند گلدار هنگام جمع شدن پرده به بالا طرح کلی پارچه بین چین ها گم می‌شود و نمی‌توان تمام طرح را یکجا مشاهده کرد. نکته دیگر در مورد قیمت پرده رومی، تفاوت قیمت بین دو نوع مکانیسم برقی و دستی آن است. نصب پرده رومن آسان است، ولی پیشنهاد ما بهره‌گیری از تخصصنصب پردهاست، تا از هرگونه اشتباه در نصب، پیشگیری شود. هر دو سبک این پرده متناسب با پنجره‌هایی با ابعاد مختلف تولید می‌شوند. قیمت پرده رومن نسبت به زیبایی آن پایین است؛ با این‌حال این قیمت بستگی به نوع پارچه به‌کاررفته در آن دارد.

پرده رومن چیست و همه چیز که باید درباره این پرده دانست بهمراه مقاله آموزش دوخت پرده رومن