امور فرهنگی با گفتگو و تعامل سازنده بین مردم، نخبگان و مسئولان قابل اصلاح است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این نکته تاکید کردند که در تلاشند با بهره گیری از ظرفیت قانون گذاری، همچنین همفکری با نخبگان و بهره گیری از معارف اصیل اسلامی، زمینه بروز هنجارشکنی اخلاقی و اباحه گری را از بین برده و فضای مناسب فرهنگی و اجتماعی را برای ملت ایران فراهم کنند.

نویسندگان این بیانیه در ادامه افزودند: رگذشت خانم مهسا امینی و به دنبال آن مطالبات قانونی و مدنی هموطنان در راستای روشن شدن ابعاد موضوع از همان روزهای اول مورد اهتمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده و با استفاده از ابزارهای نظارتی، پیگیری های لازم را در این زمینه انجام داده و ادامه خواهند داد؛ نتیجه این پیگیری ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

نمایندگان امضا کننده این بیانیه خاطر نشان کردند: با توجه به تعرض آشوبگران به اموال عمومی، جان مردم و امنیت جامعه، ما به عنوان نمایندگان ملت از دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی، احقاق حقوق مردم را مطالبه، خواستار تعقیب و مجازات محرکین، آمران و عاملان این حوادث هستیم.

نمایندگان مجلس با قدردانی از حضور حماسی مردم در اجتماع امت رسول الله نوشتند: بی شک سوم مهر ۱۴۰۱ در تاریخ ایران در کنار یوم الله ۹ دی ۱۳۸۸ خواهد درخشید و آسمان جمهوری اسلامی را درخشان تر نموده است. لذا بیش از پیش در راه حل مشکلات و بهبود وضعیت تلاش خواهیم کرد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84899405/%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%D9%81%D8%AA%DA%AF%D9%88-%D9%88-%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D9%86%D8%AE%D8%A8%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86امضا کنندگان این بیانیه با یادآوری اینکه «بی شک امور فرهنگی در بستر زمان، با شکل گیری گفتگو و تعامل سازنده بین مردم، نخبگان و مسئولان با بهره گیری از رسانه ها قابل طرح و اصلاح است» نوشتند: اکنون که مردم بخصوص نسل جوان برآمده از انقلاب اسلامی مورد هجمه شبانه روزی و مستمر دشمنان اسلام و ایران برای دست کشیدن از ارزش های دینی و انقلابی هستند، لازم است نهادهای مسئول در این زمینه خصوصاً آموزش و پرورش، دانشگاهها، رسانه ملی، نهادهای فرهنگی و… بصورت جدی و تخصصی وارد شده، ضمن احصاء آسیب ها و تهدیدات با تدابیر لازم به حل مسائل فرهنگی و اجتماعی همت نمایند.

در این بیانیه تاکید شد: هتک حرمت مقدسات مانند به آتش کشیدن مسجد، پرچم ایران و اهل بیت(ع)، چهره واقعی استکبار را در پشت صحنه اغتشاشات نمایان کرد و برجسته سازی مخالفت با حکم شرعی حجاب آن را متفاوت از قبل نمود و بار دیگر تقابل دوگانه‎‌ «اسلام و استکبار» به عنوان پدیده‏ برجسته‏ جهان معاصر کاملاً مشهود شد. اکنون همه باید هوشیار بوده و نقش خود را در این جبهه جدید برای مقابله با استکبار به موقع و صحیح ایفا نماییم.

نمایندگان مجلس با محکوم کردن «سوء استفاده عده‌ای خارج از صف معترضان که با مصادره مطالبات مدنی مردم به نفع خود و به آشوب کشیدن جامعه، ایجاد ناامنی، آسیب به اموال عمومی و توهین به مقدسات مردم از جمله حجاب بانوان» از مجاهدت‌های فرماندهی انتظامی کشور در حوزه های مختلف مأموریتی برای دفاع از مردم قدردانی کردند و نوشتند: شهادت حافظان امنیت در چند استان و جان باختن تعدادی از هموطنان به دست آشوب گران لکه سیاهی در کارنامه آشوبگران است.

نمایندگان مجلس با انتقاد از «خواصِ چشم دوخته به زرق و برق دنیا و فریب خورده که با تکیه بر شهرتِ برساخته از بیت‎‌ المال و الطاف مردم، با ژستِ دروغین همراهی با مردم، تحریم کنندگان ملت ایران را دلشاد می کنند»، آشوب و ناامنی، هتک حرمت مقدسات از جمله قرآن کریم، پرچم ایران و سایر نمادهای دینی و مذهبی را محکوم کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خانه ملت، امضا کنندگان این بیانیه نوشتند: تاریخ ایران گواهی می دهد که در مقاطع مختلف همگان در برابر آزمون های سخت و سرنوشت ساز قرار گرفته اند و همواره این مردمِ دلبسته به قرآن، مکتب رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) بوده اند که پیروز و سربلند از آن خارج شده اند؛ همان مردمی که خمینی کبیر(ره) آنان را برتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص) و کوفه عراق در عهد امیرالمومنین و حسین بن علی(ع) توصیف نمود.